1 Yıllık Otomobil Masrafları

Araba sahibi olmak, ödediğinizden daha büyüok bir fiyat etiketi ile birlikte gelir, çünkü birçadequate gizli maliyeti vardır.
Arabanıza sahip olmanın toplam maliyetini (veya yakında satın alabileceğinizi) hesaplamak, otomatik bütçenizin uyumlu olduğundan emin olmanın en iyi yoludur.
Peki bir araba sahibi olmanın maliyeti nedir? Hadi gelin hep birlikte maliyetlere bir göz atalım.

Çoğumuz Araç Sahibi Olmanın Maliyetini Nasıl Görüyoruz?

Çoğu insan araba sahibi olmanın maliyeti hakkında ayrıntılı bir incelemede bulunmuyor.
Bu yüzden çoğumuz, bir kiraya sahip olmanın maliyetini, kira veya araç kredimizdeki aylık ödeme olarak görme eğilimindeyiz. Daha derin bir yansımayla, benzin ve sigorta da diyebiliriz. Ve büyük onarımlara gelince, bunları tamamen görmezden gelmeye çalışabiliriz. Araç gideri hesaplamasına çgood enough fazla bileşen eklediğinizde, sayı biraz korkutucu gelebilir.
Bir araba sahibi olmak için ayda ortalama 706 TL maliyeti gözden çıkarmak gerekiyor. Bu, ortalama ev ödemesinin yaklaşıok yarısı kadardır. Ve ayda 1,400 TL’den fazla mal olan iki arabanız varsa, bu muhtemelen ev ödemenize oldukça yakındır. Düşüokay maliyetli bir bölgede yaşıyorsanız, daha da yüksek olabilir. Çünkü araba kullanmanın maliyeti yaşadığınız yere göre deişkenlik gösterebilir.
Amortisman
Araç için ödediğiniz fiyat amortisman gideri miktarını etkiler. Fiyat ne kadar yüksek olursa, herhangi bir yıldaki amortisman miktarı o kadar yüksek olur. Ancak, beş yaşından büyük araçlarda amortismanın daha az faktör haline geldiği bir gerçektir. Amortismanı durdurmaları değil, daha düşüok bir oranda amortisman yapmalarıdır. Yani eski bir araba satın almak sizi bu masraftan kurtaracaktır.
Kredi Ödemeleri
Otomobilinizi kredi çekerek aldıysanız, kredi ödemenizi her ay düzenli bir şekilde ödemelisiniz. 1 yıllık otomobil masrafları göz önüne alındığında kredi ödemeleri de masrafların içinde yer alıyor.
Otopark Ücreti
Aracınızı güvenli bir şekilde korumak ve park etmek için otopark hizmetlerinden faydalanıyorsanız, otopark masrafını da göz önünde bulundurun.
Bakım, Onarım ve Lastikler
Bakım, onarım ve lastiklerin masrafı yıllık 1.186 TL olarak tahmin ediliyor. Örneğin, premium yedek parça gerektiren üst düzey araçlarda çok daha yüksek olacaktır. Ve amortismanın aksine, eski arabaların bu kategoride kaybedilmesi daha olasıdır. Bir araç ne kadar eski olursa, çalışmasını sağlamak için devam eden onarımlara ihtiyaç duyma olasılığı o kadar yüksektir.
Yakıt
Sanırım çoğumuz, yıl boyunca küçüokay miktarlarda ödediğimiz yakıt göz önüne alındığında, bu masrafı görmezden gelmeye çalıştığımızı söylemek güvenlidir. Bu maliyet yılda ortalama 1.500 TL olarak tahmin ediliyor. Bu sayı yine oldukça değişkendir. Yakıt tasarruflu bir alt kompaktınız varsa, bu sayı doğal olarak daha düşük olacaktır. Ancak hafif bir kamyonunuz, SUV’nuz veya lüks bir otomobiliniz varsa, oldukça yüksek olabilir.
Bu hesaplama yılda ortalama 15.000 km’ye dayanmaktadır. Yakıt tüketiminiz, bu ortalama kilometre numarasından farklılık derecesine göre daha yüksek veya daha düşüokay olacaktır.
Araç Muayenesi
Her araç için araç muayenesi yaptırmak zorunludur. TÜVTÜRK aracılığı ile yaptırabileceğiniz araç muayenesi yıllık otomobil masrafları içinde yer alıyor.
Sigorta
Her araç sahibi tarafından yaptırılması zorunlu olan trafik ve kasko sigortası, sizi olası yaşanabilecek bir kaza durumunda maddi hasarı korumanıza ve masrafları karşılamanıza backyardımcı olacaktır. Trafik ve kasko sigortası hesaplanırken aracın modeli ve yılına göre tespit edilmiş hasar ve kasko değeri de göz önünde bulundurulmalıdır. Rasel Sigortanın Trafik ve Kasko sayfasını ziyaret ederek, arabanızda oluşabilecek olası zararları önleyebilirsiniz!! (link)
Lisans, Kayıt ve Vergiler
Buna, tüm devlet vergileri ve satın alma sırasında ödenecek ücretler ile yıllık ücretler dahildir. Orta büyüklükteki bir sedan için bu maliyetlerin yılda 636 TL olacağı tahmin ediliyor. Yine de, burada birçok varyasyon göreceksiniz. Aracınızın boyutu, aracınızın yaşı ve yerel vergi yasaları yürürlüğe girer.
Tüm araç sahiplerinin ödemek zorunda olduğu MTV yıllıokay 2 taksit şeklinde ödeniyor. Ödemelerinizi önceden hesaplamanız, yıllık otomobil masraflarına hazırlanırken sizin yararınıza olacaktır.
Bu maliyetler, ulusal ortalama faiz oranında % 10 düşüşle yeni bir aracın satın alınmasında beş yıllıok bir krediye dayanarak hesaplanmaktadır. Orta büyüklükteki bir sedan için tahmin yıllıok 597 TL’dir.
Farklı Araçlar, Farklı Ortalama Araba Giderleri
Ortalama yıllık bir araba kullanmanın zorlaşmasını sağlayan faktörlerden biri, aracın türüne bağlı olarak büyük farklılıklar olmasıdır. Örneğin, toplam ortalama yıllıok maliyet eight,469 TL olmasına rağmen, bir yıl boyunca küçüokay bir sedan işletmek için sadece 6,354 TL’ye mal olacak. Spektrumun karşı ucunda, bir kamyonetin işletilmesi 10,054 TL’ye mal olacak.
Araç tipine göre yıllıok maliyetler şu şekilde özetlenmektedir (Tüm rakamlar yılda ortalama 15.000 km’ye dayanmaktadır):
Araç Tipi Yıllıokay Fiyat Araç Tipi Yıllıokay Fiyat
Oküçük Sedan 6,354 TL Minibüs nine,146 TL
Küçüok SUV 7,606 TL Büyük Sedan 9,399 TL
Melez 7,687 TL Orta SUV 9,451 TL
Orta Sedan eight,171 TL Kamyonet 10,054 TL
Elektrikli Araç eight,439 TL Ortalama eight,469 TL

Yukarıdaki rakamlar, yeni satın alınan bir aracın sahip olma maliyetini göstermektedir. Mülkiyetin ilk beş yılında maliyetlerin ortalaması alınmıştır. Kullanılmış bir araç satın alırsanız, bir araca sahip olmanın maliyeti biraz daha düşüokay olacaktır.
Örneğin, beş yaşında bir araba satın alırsanız, amortismanın büyük bir okısmı zaten bitmiş olacaktır. Yıllıokay amortisman gideri önemli ölçüde daha düşük olacaktır. Araç sigortası da genellikle daha ucuzdur, özellikle de çarpışma ve kapsam için düşünüyorsanız. Ayrıca, araç için nakit ödeme yapabiliyorsanız, finansman maliyetleri ortadan kalkacaktır.
Bununla birlikte, kullanılmış otomobillerde masraf gerektiren onarım, bakım ve lastiktir. Araç büyüdüokçe bunlar daha pahalı olacaktır. Örneğin, 1,186 TL’lik bir tahmin, orta fiyatlı bir yeni araç için güvenilir olsa da, eski bir arabanın bakım maliyeti bu sayının iki katı veya hatta üç katı olabilir.
Yakıt ikinci el araçlarda da daha yüksek olabilir. Parçalar bir araçta yaşlanmaya başladığında, daha az yakıt tasarruflu hale gelirler.
Bununla birlikte, yeni ve kullanılmış otomobiller arasındaki tüm varyasyonlar için bile ayarlama yapmak gerekirse, kullanılmış bir arabayı tutma maliyetinin yeni bir araca oldukça yakın olması muhtemeldir.